środa, 13 czerwca 2012

13 czerwca - św. Antoniego z Padwy, kapłana i doktora Kościoła

św. Antoni z Padwy
(www.zurawiczki.bernardyni.pl)
Urodził się w Lizbonie w 1195 roku, podczas chrztu otrzymał imię Ferdynand. Wzrastał w zdrowym i spokojnym środowisku, w którym królowała bojaźń Boża. W wieku 15 lat, ku zaskoczeniu członków swojej rodziny, wstąpił do Kanoników Regularnych św. Antoniego w Coimbrze. 

Kiedy w styczniu 1220 roku, bierze udział w uroczystościach sprowadzeniu do kraju ciał pierwszych pięciu męczenników franciszkańskich, podjął decyzję o osiągnięciu w swoim życiu franciszkańskiego ideału.

Spotkał św. Franciszka w Porcjunkuli w czasie kapituły generalnej franciszkanów w 1221 roku. Został przypisany do prowincji Romania, gdzie wiódł pustelnicze życie w konwencie, w pobliżu Forli, gdzie był przeznaczony do prac służebnych jako kucharz do czasu, gdy jego przełożeni odkryli jego nadzwyczajny dar kaznodziejski. 

Antoni przeniósł się do klasztoru Arcella, w pobliżu murów Padwy. Stąd udaje się wszędzie tam, gdzie zostaje zaproszony, aby głosić kazania i nauczać. 

W 1231 roku, Antoni dotknięty chorobą został przewieziony na wozie siana z klasztoru do Padwy. 

Zmarł w Arcelli 13 czerwca 1231 roku.  

Święty, jak był nazywany w Padwie, został kanonizowany w 1232 roku, zaledwie rok po swojej śmierci. 

Wspomnij o święty Antoni, że zawsze pomagałeś i pocieszałeś każdego, kto zwracał się do Ciebie w swoich potrzebach. Z wielką ufnością i pewnością, że moja modlitwa nie pozostanie daremna, także i ja uciekam się do Ciebie, który jesteś tak bogaty w zasługi przed Panem.
Nie odrzucaj mojej modlitwy, lecz spraw, aby za Twoim wstawiennictwem dotarła przed Boga. Przyjdź z pomocą w obecnych trudnościach i uproś mi łaskę, o którą usilnie błagam, jeśli jest ona dla dobra mojej duszy.....
Błogosław moją pracę i moją rodzinę. Zachowaj ją od chorób i niebezpieczeństw duszy i ciała. Spraw, abym w godzinie cierpienia i próby, mógł pozostać mocny w wierze i miłości Bożej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz