sobota, 4 maja 2013

5 pierwszych sobót miesiąca

(fot.: brewiarz.pl)
Córko moja, spójrz, Serce moje otoczone cierniami, którymi niewdzięczni ludzie przez bluźnierstwa i niewierności stale ranią. Przynajmniej ty staraj się nieść mi radość i oznajmij w moim imieniu, że przybędę w godzinie śmierci z łaskami potrzebnymi do zbawienia do tych wszystkich, którzy przez pięć miesięcy w pierwsze soboty odprawią spowiedź, przyjmą Komunię świętą, odmówią jeden Różaniec i przez piętnaście minut rozmyślania nad piętnastu tajemnicami różańcowymi towarzyszyć mi będą w intencji zadośćuczynienia.

Taka jest wielka obietnica Serca Maryi, złożona przez Maryję siostrze Łucji, kiedy to ukazała się jej 10 grudnia 1925 roku w Fatimie. Aby otrzymać obietnice Serca Maryi wymagane są:
1. Spowiedź odprawiona w ciągu ośmiu dni poprzedzających, z intencją zadośćuczynienia za wszelkie zniewagi wyrządzone Niepokalanemu Sercu Maryi. Jeśli w czasie spowiedzi zapomni się wyrazić tę intencję, można ją użyć podczas kolejnej spowiedzi.
2. Komunia Święta, przyjęta w pierwszą sobotę miesiąca w stanie łaski uświęcającej z taką samą intencją, jak przy okazji spowiedzi.
3. Spowiedź i Komunia muszą powtórzyć się przez pięć kolejnych miesięcy, bez przerwy, w przeciwnym wypadku należy rozpocząć od początku.
4. Odmówienie Różańca w tej samej intencji co przy spowiedzi. 
5. Medytacja: przez 15 minut towarzyszyć Maryi, rozważając tajemnice różańcowe.

Spowiednik siostry Łucji, ojciec Goncalves, zapytał jej, dlaczego akurat pięć sobót, a nie, na przykład dziewięć (jak pierwsze piątki miesiąca) lub siedem (ku czci siedmiu boleści Maryi). Taka była odpowiedź Jezusa: Córko moja, powód jest prosty. Chodzi bowiem o pięć rodzajów zniewag, którymi obraża się Niepokalane Serce Maryi:
1. obelgi przeciw Jej Niepokalanemu Poczęciu;
2. obelgi przeciw Jej Dziewictwu;
3. obelgi przeciw Jej Bożemu Macierzyństwu, odrzucając jednocześnie Jej rolę jako Matki ludzkości;
4. obelgi tych, którzy starają się publicznie wpoić w serca dzieci obojętność, wzgardę, a nawet nienawiść wobec Niepokalanej Matki,
5. bluźnierstwa tych, którzy Ją znieważają wprost w Jej Świętych wizerunkach
.  
Oto, moja córko, przyczyny, dla których wymagam wynagrodzenia dla Niepokalanego Serca Maryi. W ten sposób Ona pobudza Moje miłosierdzie do przebaczenia duszom, które obrażały Ją. Ty zaś, bez przerwy postaraj się pobudzać Moje miłosierdzie dla tamtych biednych dusz.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz